W dniu 18 grudnia 2019 roku o godzinie 19:00 w kościele św. Stanisława Kostki przy ul. Hozjusza 2 w Warszawie zostanie odprawiona Msza Święta w intencji zmarłej Pani Moniki Jelińskiej.

Na trasie Świętego Mikołaja pojawiły się niespodziewane przeszkody! Zadaniem uczniów klas 5A i 5B było utorowanie drogi tak, aby mógł dostarczyć prezenty na czas. Na paczki czyhał też zachłanny Gremlin. Misją było uratowanie świątecznych podarunków i sprawienie, by pojawiły się pod choinkami grzecznych dzieci.

Uczniowie budowali roboty zgarniające przeszkody z trasy przejazdu Mikołaja. Używali do tego małego silnika, czujnika podczerwieni oraz sensora dotyku. Zadaniem dzieci było również odpieranie Gremlina.

Aby uratować święta niezbędna była współpraca zespołów.

Nie wszyscy oczekują świąt z radością. Samotność, bieda, nieszczęścia, choroby, niepełnosprawność nie pozwalają cieszyć się Świętami Bożego Narodzenia. Fundacja Szlachetna Paczka od 18 lat pomaga ludziom w jakiś sposób wykluczonym. W tym roku wolontariusze fundacji przygotowali szlachetne paczki dla 14 500 rodzin. Wśród nich jest jedna nasza szkolna paczka.

Aby zebrać pieniądze, samorząd szkolny dwukrotnie zorganizował kiermasz ciast. Jak zwykle uczniowie i rodzice nie zawiedli. Upiekli ciasta, przywieźli do szkoły. Ze sprzedaży słodkości i ozdób świątecznych wykonanych przez uczniów zebraliśmy ok. 2200 zł. Za te pieniądze zostały zakupione środki czystości, artykuły spożywcze i inne potrzebne naszej rodzinie rzeczy. Wszystko zostało pięknie zapakowane i przekazane.

Mamy nadzieję, że dzięki szlachetnej paczce święta naszej rodziny będą radośniejsze.

Klasa 7b połączyła tradycję z nowoczesnością i spędziła Mikołajki w Centralnym Domu Technologii w Warszawie. Na ulicę Kruczą uczniowie pojechali z prezentami, które Święty Mikołaj przyniósł im do szkoły, bo choć świat wirtualny kusi, to z realnych przyjemności trudno zrezygnować.

Tematem spotkania był Świat 3D. Na pierwszy rzut oka to nic nowego, bo świat zawsze był trójwymiarowy, ale nie o taki świat chodziło. Uczniowie poznali zasadę działania drukarki 3D, obejrzeli efekty jej pracy, poznali materiały, które można wykorzystać do druku, a nawet wykazali się kreatywnością proponując użycie żółtego sera i czekolady zamiast banalnego plastiku.

Gdy drukarki w tle cicho sobie popiskiwały i szumiały próbując coś wydrukować, siódmoklasiści zasiedli do laptopów, aby nauczyć się projektowania w programie TINKERCAD. Po krótkiej instrukcji, dostali zadanie do wykonania: zaprojektowanie elementu do przestrzeni publicznej w mieście. Pomysły były różne: od vege burgera, pokoju ciszy w szkole do wyrzutni rakietowej, a efekty pracy mogą Państwo obejrzeć na zdjęciach.

Po omówieniu projektów, uczniowie obejrzeli pokaz slajdów z rzeczami wydrukowanymi w 3D. Na zdjęciach były pokazane wydrukowane domy, wydrukowana kładka pieszo-rowerowa w Amsterdamie, wydrukowane ławki w Nowym Jorku, a także wydrukowany dziób orła, który zastąpił uszkodzony prawdziwy.

Uczniowie, do pracy! Jak powiedziała pani prowadząca zajęcia, macie stuprocentowego Nobla, jeśli zaprojektujecie i wydrukujecie z tkanki serce lub inny organ.

Już we wtorek na wszystkich uczniów padł blady strach… Szeptali, że w szkole są pszczoły! Sprawa dość szybko została wyjaśniona – przybyli do nas prowadzący Warsztaty z uśmiechem, aby poprowadzić zajęcia pt. „Warsztaty Pszczółki Mai”. Każda klasa wzięła udział w spotkaniu na, którym uczniowie poznali budowę pszczelich domków i osiedli, czyli ula i pasieki. Dowiedzieli się z jakich elementów składa się strój pszczelarza oraz bez jakich urządzeń pasiecznych praca pszczelarza nie byłaby możliwa. Każdy uczeń miał możliwość własnoręcznie wykonać dwie wyjątkowe świece – jedną metodą odlewnictwa aromatycznego wosku pszczelego, oraz drugą z węzy pszczelej, czyli plastra wosku pszczelego. Świece każdy zapakował w dekoracyjne opakowanie wraz z dedykacją, czego efektem były unikatowe prezenty na nadchodzące święta.